17 آگوست 2021

انتخاب پنل ال ای دی مناسب

انتخاب پنل ال ای دی مناسب در گرو توجه به نکاتی از جمله میزان روشنایی مورد نیاز، ساز محل نصب، دمای رنگ مورد نظر و … می باشد. در ادامه به شرح برخی ار این نکات پرداخته شده است.

دمای رنگ مورد نیاز در پنل ال ای دی

یکی از اولویت های مهم دمای رنگ مورد نیاز در روشنایی فضا است. دمای رنگ مشخص می کند که نور از یک تجهیز روشنایی چگونه دیده می شود و برحسب کلوین سنجیده می گردد. دو نوع از عمومی ترین دماها برای رنگ پنل های ال ای دی بدین شرح هستند:

  • سفید خنک: 4000 تا 5000 کلوین برای نور مدرن و قابل استفاده در ادارات، مدارس و مناطق تجاری
  • سفید گرم: 2700 تا 3000 کلوین برای مکان های سنتی و طلایی رنگ

 

انتخاب پنل ال ای دی مناسب

انتخاب پنل ال ای دی مناسب

 

اندازه و موقعیت نصب پنل ال ای دی

اندازه پنل ال ای دی مورد نیاز به سقف مکان مورد نظرتان بستگی دارد. هنگامی که اتصالات قدیمی جمع آوری شوند، نصب پنل در کسری از ثانیه انجام می شود. در چراغ های روشنایی پنل ال ای دی یک درایور LED با اتصالات پلاگین و سوکت برای نصب سریع در نظر گرفته شده است.  باید مطمئن شوید که به اندازه کافی عمق و فضای کافی برای نصب پنل مورد نظر وجود دارد. اگر سقف باریک است می توانید از پنل های روکار استفاده کنید.

در نظر گرفتن روشنایی اضطراری

در بسیاری از مکان ها باید روشنایی اضطراری در نظر گرفته شود. در صورت مواجه شدن با قطعی برق، پنل ال ای دی اضطراری باید توانایی تامین روشنایی را به مدت حداقل سه ساعت را داشته باشد.  برای استفاده در مواقع ضروری پنل هایی با توان کمتر مناسب تر می باشند.

مقایسه چراغ های فلورسنت با پنل ال ای دی

جایگزینی فلورسنت با پنل های LED یک راه سریع و آسان برای استفاده از صرفه جویی انرژی این چراغ هاست.  همچنین باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و بهره بردن از یک محیط روشن تر با کیفیت نور بالاتر می شود. در استفاده از چراغ  فلورسنت سنتی، تا 40٪ از نور از دست می رود اما پنل های LED پرتوهای نور گسترده تر با مصرف برق کمتر در مقایسه با فلورسنت ارائه می کند این به این معنا است که شما می توانید:

  • ارتقا: لذت بردن از سطوح نوری بالاتر با جایگزین پنل های موجود بدون هیچ تغییری درشبکه ی سقف
  • بهینه سازی: سطح نور مشابه و یا روشن تر با استفاده از اتصالاتکمتر

چراغ های روشنایی پنل ال ای دی برخلاف چراغ های فلورسنت و یا رشته ای از فن آوری یکپارچه SMD  استفاده می کند و این به تولید قدرتمند نور با کیفیت بالا با مصرف انرژی کم کمک می کند. به عنوان مثال در صورت استفاده از یک پنل 40 وات به جای چهار فلورسنت 18 وات، 32 وات از مصرف انرژی کاهش یافته است. ضمن اینکه نور از بیشتر و روشن تری بهره مند خواهیم شد.