29 آگوست 2021

علت سوختن ریسه شلنگی چیست؟

علت سوختن ریسه شلنگی و برطرف نمودن مشکل آن بسیار ساده است.  ریسه LED یکی از بهترین گزینه ها برای تامین روشنایی انواع مکان ها با زاویه های مختلف می باشد. فرآیند نصب ساده و انعطاف پذیری بالای این محصولات ال ای دی باعث شده تا از دیگر رقیبان خود جذاب تر و محبوب تر باشد.

جنس شلنگ ریسه ال ای دی عالی، در برابر حرارت و اشعه یو وی خورشید و بارانهای اسیدی بسیار مقاوم و کارا می باشد اما متاسفانه بیشتر اجناس ارزان موجود در بازار فعلی از جنس شلنگ خوبی برخوردار نبوده و حتی در صورت نور خوب باز هم کارا نمی باشند زیرا که پس مدتی که ریسه از هم جدا گردد دیگر قابل استفاده نمی باشند .

جنس شلنگ خوب در برابر حرارت حاصل از کارکرد خود ریسه مات و یا شکسته نمی شود و این یکی از بارز ترین ویژگی های ریسه ال ای دی می باشد.

بررسی، قیمت و خرید ریسه شلنگی با کیفیت

ریسه ال ای دی LED از مدل های مختلف با تراشه های مختلف ساخته شده است و بسته به نوع کار و سلیقه مشتری قابل انتخاب می باشد . ریسه ال ای دی LED  با ولتاژ 220 ولت کار میکند و قابلیت اتصال به دیمر را دارا میباشند.

 

علت سوختن ریسه شلنگی

سرسیم ریسه های ال ای دی  LEDنیز بسته به نوع و توان ریسه انتخاب میگردد.

با این حال حتی چراغ های ریسه LED هم دارای مشکلات و مسائل رایجی هستند که ممکن است برای شما ایجاد زحمت کنند. جدول زیر برخی از شایع ترین مشکلات ریسه LED را بیان می کند و علت به وجود آمدن و راه حل برطرف کردن مشکلات ریسه LED را توضیح می دهد.

عیب یابی و برطرف کردن مشکلات ریسه LED

مشکل علت به وجود آمدن مشکل راه حل برطرف کردن مشکل
نور ریسه بعد از روشن شدن، خاموش می شود. اتصال دیمر شل است یا از دیمر اشتباه استفاده شده است. اتصالات و تنظیمات دیمرز خود را برای سازگاری بیشتر بررسی کنید
ریسه روشن نمی شود ریسه بعد از متصل شدن به برق روشن نمی شود، اتصالات شل هستند؛ باتری تمام شده است اتصالات را چک کنید یا باتری جدید را جایگزین باتری قدیمی کنید
نور ریسه سوسو می زند ولتاژ منبع تغذیه خیلی پایین است یا این که باتری در حال تمام شدن است بررسی کنید که ولتاژ منبع تغذیه با ریسه مطابقت داشته باشد؛ باتری جدید را جایگزین کنید
نور جلوه ندارد چراغ ها به یک دیمر متصل شدند دیمر را از مدار جدا کنید
انتهای ریسه رنگ نور متفاوتی دارد افت ولتاژ سبب این مشکل است ریسه ها را تقسیم کنید. تقریبا هر ریسه 16 فوت باشد و برای هر قسمت از منبع تغذیه جداگانه استفاده کنید
ریسه یک رنگ می ماند و تغییر رنگ نمی دهد قطب ها برعکس شده اند ریسه را برعکس کرده و دوباره آن را متصل کنید
ریسه داغ شده است ولتاژ منبع تغذیه خیلی زیاد است بررسی کنید که ولتاژ ریسه و منبع تغذیه مطابقت داشته باشد

علت سوختن ریسه شلنگی ال ای دی

برخی از ویژگی های ریسه شلنگی SMD

  1. استفاده از چراغ های LED و SMD به شکل ریسه نواری به سرعت در طراحی مدرن برای نور پردازی از محبوبیت زیادی برخوردار است .
  2. طراحان معماری و نور پردازی صنعتی جلوه ی زیبایی به طرح خود می دهند .
  3. دلیل این محبوبیت تنوع در رنگ ، نصب آسان و قابل انعطاف بودن این مدل چراغ جهت نصب در هر جا و مکان
  4. و مهمتر از همه مصرف بهینه انرژی آن هاست .
  5. انواع مختلف ریسه های LED با چیپ های مختلف و تراکم های مختلف در بازار وجود دارد. ریسه شلنگی های آرام الکتریک 100 متری و 50 متری هستند. تراکم 120 و 180 دو لایت و همچنین چیپ SMD2835 و SMD5730 از مشخصات ریسه های آرام الکتریک می­باشند.