11 سپتامبر 2021

خرید پرژکتور COB

هنگام خرید پروژکتور COB ال ای دی به چه مواردی توجه کنیم؟

پروژکتور COB ال ای دی چیست؟ در حقیقت این پروژکتور، یک نوع چراغ روشنایی ال ای دی مدرن است. رفلکتور دارد. می تواند منطقه ی بزرگی را به صورت یکنواخت روشن کند. به همین دلیل از آن برای محوطه های بزرگ و وسیع جهت روشنایی استفاده می شود.توان نوردهی پروژکتور COB ال ای دی بالاست و این موضوع به این دلیل مجتمع شدن ده ها چیپ ست LED در یک فضای کوچک می باشد.

اگر قصد خرید پروژکتور COB را دارید، احتمالا خواندن این مقاله آرام الکتریک به شما کمک خواهد کرد.

پروژکتور COB ال ای دی نسل مقرون به صرفه و پرنور پروژکتورهاست.

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از پروژکتور سی او بی ، برای روشنایی مناطق وسیع کاربرد دارد. برای مثال می توان به زمین های بازی بزرگ یا انبار ها (در ابعاد کوچکتر) اشاره کرد. همچنین امروزه از این پروژکتور ها برای روشنایی بسیاری از محوطه ها، فضای باز، پارکینگ مجموعه ها، روشنایی باغ ها و روشنایی باغچه ها استفاده می شود.

از این رو، تولید پروژکتور COB ال ای دی آرام الکتریک برای نیاز های مختلف مشتریان صورت می گیرد. این پروژکتور ها در اندازه ها و توان های مصرفی مختلفی به بازار عرضه می شوند.

در نظر گرفتن کاربری محیط برای خرید پروژکتور COB ال ای دی

همیشه در نظر گرفتن نوع کاربرد و محیط مورد نظر برای خرید (هر وسیله ای) یک استراتژی مهم به حساب می آید. اگر قصد خرید پروژکتور سی او بی ال ای دی را دارید، در درجه اول به محیط مورد استفاده دقت کنید. باید ببینیم در این محیط بارش باران و عوامل محیطی چگونه است؟ محیط بزرگ است یا کوچک؟ دسترسی به پروژکتور COB ال ای دی آسان است یا دشوار؟ نوری که از این پروژکتور به محیط می تابد برای آن مناسب است یا نامناسب؟ و …

هنگامی که بتوانیم به سوالات بالا پاسخ روشن و مناسبی بدهیم، می توانیم با دید بازتری به سراغ خرید این پروژکتور برویم.

در نظر گرفتن شدت نور محیط برای خرید پروژکتور COB

در هنگام خرید پروژکتور COB به سه گزینه مرتبط با دمای رنگ نور برخورد خواهیم کرد. در حقیقت، این پروژکتور ال ای دی دارای دمای رنگ نور مهتابی (سفید یخی)، آفتابی (سفید مایل به زرد)، و طبیعی ( سفید نچرال ) است که همه آنها با دو نام ذکر شده خود قابل شناسایی هستند.
به عنوان مثال استفاده از پروژکتور سی او بی مهتابی یا سفید یخی، از نظر شدت نور بازدهی بهتری دارد. این شدت نور در اماکن خاصی مانند انبار ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. چرا که برای این فضا ها، میزان روشن بودن محیط از هر موضوع دیگری مهم تر است.

این در حالی است که معتدل تر بودن رنگ سفید، از ویژگی های نور پروژکتور آفتابی است. از این گزینه برای نورپردازی محیط هایی که شدت روشنایی در آن ها خیلی مهم نیست، استفاده می شود. پروژکتور آفتابی، به دلیل طبیعی تر بودن در باغ های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و به نوعی دلپذیرتر محسوب می شود. جالب است بدانید که رنگ سفید آفتابی، مقداری از قرمز را به همراه خود دارد که گرمای لازم برای فضا را تامین می کند.

در نظر گرفتن استاندارد IP65 برای محیط های سرباز

استاندارد های لازمه، حرف اول را در خرید محصولات مرتبط با روشنایی مانند پروژکتور COB ال ای دی می زنند. به عنوان مثال، محیط های سرباز می توانند در مقابل عوامل خارجی مخرب قرار بگیرند. در نتیجه، پروژکتور COB استفاده شده در آنها، در صورت بروز مشکل خارجی نیازمند تعمیر و نگهداری خواهد شد.
به همین دلیل شما باید قبل از خرید، پس از تعیین نوع و مکان استفاده از آن، استاندارد IP65 را هم مد نظر قرار دهید. این استاندارد برای کاربرد این پروژکتور در محیط های خارجی و صنعتی در نظر گرفته می شود. اما معنای آن چیست؟
در اصل این استاندارد به شما اعلام می کند که پروژکتور مذکور در برابر عوامل خارجی مانند آب باران، آب با شدت واترجت های کم فشار، مایعات و گرد و غبار مقاوم است. اگر به این موضوع توجه ویژه ای نشان ندهید، می توانید انتظار پرداخت هزینه های بیشتر برای تعمیرات و نگه داری پروژکتور COB را داشته باشید.

تفاوت های اساسی مابین پروژکتور COB و SMD را در نظر بگیرید.

پروژکتور های LED به سه دسته پاور، SMD و COB تقسیم می شوند. آنها از نظر تکنولوژی ال ای دی به کار رفته، بازدهی نوری و کاربری روشنایی شان متفاوت عمل می کنند. در پروژکتور های SMD چیپ های ال ای دی داخل یک سطح قرار دارند. همچنین گستردگی زاویه تابش آنها بسیار معروف است (زاویه تابش باز). در مدل پروژکتورRGB ، مزیت جالب توجه آنها تغییر رنگ شان است که برای کاربرد های تزئینی و کنترل نوری که به محیط تابیده می شود مفید است. این در حالی است که چیپ های پروژکتور COB با تکنولوژی متفاوت تری ساخته شده است.
در اصل پروژکتور COB از رفلکتور ها برای کنترل زاویه نورخروجی استفاده می کند. این امر هزینه های مرتبط با اتلاف انرژی را کاهش می دهد. و نور بسیار یکنواختی را تولید می نماید. اگر به هزینه های نهایی خود فکر می کنید باید بگوییم که یکی از ارزان ترین مدل های پروژکتور ال ای دی، پروژکتور COB است.

در نظر گرفتن سنسور برای استفاده از پروژکتور سی او بی

استفاده از سنسور برای پروژکتور COB مزایای زیادی به دنبال دارد.جلوگیری از اتلاف انرژی و استفاده از نور در مواقع لزوم از جمله این مزایاست. در اصل به جز موارد گفته شده در قسمت قبل، شما باید نوع سنسور را هم در نکات مهم مرتبط با خرید این نوع پروژکتور بگنجانید.
به کاربردن سنسور مادون قرمز و سنسور حساس به نور، باعث می شود که پروژکتور COB فقط در مواقع ضروری روشن شود. سنسور حساس به حرکت نیز مصرف انرژی را پایین خواهد آورد. به عنوان مثال اگر از این نوع پروژکتور در پارکینگ استفاده کنیم لزومی ندارد که همیشه روشن باشد. در این صورت تنها در مواقعی روشن خواهد بود که شخص یا ماشینی در حال حرکت است.

گارانتی و اعتبار برند را دست کم نگیرید.

موضوع دیگری که باید در هنگام خرید پروژکتور COB به آن توجه کنید، گارانتی و خدمات پس از فروش است. در اصل کیفیت گارانتی تضمین کننده اعتبار برند سازنده آن است. در صورتیکه یک برند اعتبار بالا و کافی داشته باشد رضایت مشتریان را در اولویت قرار می دهد. این مسائل در کنار هم میزان رضایت مشتریان قبلی از آن برند را نشان خواهند داد. کیفیت، فقط و فقط به خود محصول مرتبط نیست. مسئولیت پذیری شرکت سازنده هم، بخش مهم دیگری از روند خرید و استفاده از آن را تشکیل می دهد.

مشورت با متخصصان روشنایی مفید است.

در خرید پروژکتور COB ال ای دی ، مشورت در زمینه روشنایی با کسانی که با این مقوله سر و کار دارند و تخصص های لازم را در این زمینه کسب کرده اند، بخشی از راه حل محسوب می شود. هنگامی که شما با این افراد برای روشنایی محیط مورد نظرتان مشورت می کنید، می توانید از نتیجه کار به دست آمده رضایت کافی را داشته باشید؛ البته به شرط اینکه میزان استفاده، محیط مورد نظر برای نصب، شرایط جوی و آلودگی های محیط ( که به آنها اشاره کردیم) را به آنها اعلام کنید.

در نتیجه، متخصصان روشنایی برای نصب و دریافت بازدهی بیشتر از پروژکتور COB با کمک روش های کاربردی و محاسبات مهندسی نور، بهترین پیشنهاد ممکن را برای شما پیدا خواهند کرد. با این روال، در نهایت این شما هستید که از نتیجه کار راضی خواهید بود. همکاران ما در مجموعه آرام الکتریک تمام تلاش خود را در راستای خرید محصول متناسب با نیازتان می کنند.

سخن پایانی نکات خرید پروژکتور COB

با تمام تفاسیر ذکر شده، شما می توانید بهترین پروژکتور COB را تشخیص دهید و آنرا خریداری کنید. مد نظر قرار دادن:
• کیفیت نور
• استفاده کمتر انرژی
• شاخص نمود رنگ
• کاربرد مواد سالم و مناسب سازگار با طبیعت
• گارانتی معتبر
• و استاندارد IP65
همگی در انتخاب مناسب ترین پروژکتور COB نقش دارند.

شرکت تولیدی آرام الکتریک؛ تولید کننده پروژکتور COB

گروه تولیدی آرام الکتریک در تولید انواع تجهیزات نورپردازی LED ، یکی از تولید کنندگان پروژکتور های COB در کشور می باشد. اگر به دنبال پروژکتور COB باکیفیت برای پروژه نورپردازی و روشنایی هستید، خوشحال می شویم که از محصولات ما هم دیدن کنید. در صورتیکه فکر می کنید راهنمایی های بیشتر و مشاوره رایگان برای شما مفید خواهد بود، کارشناسان آرام الکتریک پاسخگوی شما خواهند بود.