31 جولای 2023

قبل از انتخاب و خرید، ضروری است که با اصول مهم چراغ‌ های خطی LED یا LINEAR آشنا شوید. چراغ‌ های خطی LED از چندین LED ساخته شده‌اند و می‌توانند نور خطی و پراکنده‌ای را ایجاد کنند. کیفیت نوردهی، رنگ و دوام چراغ‌ های خطی LED به کیفیت ال ای دی‌های استفاده شده در ساخت آن‌ها بستگی دارد.

 

بررسی روشنایی چراغ‌های خطی LED

روشنایی چراغ های خطی LED یکی از نکات مهمی بوده که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. این روشنایی به شار نوری و تراکم هر LED  متصل است. برای اطمینان از داشتن روشنایی کافی در چراغ‌ های خطی ال ای دی ، به شار نور یا مقدار لومن که واحد اندازه‌گیری روشنایی است، توجه کنید. هر چه مقدار لومن بیشتر باشد، چراغ‌ های خطی LED از روشنایی بیشتری برخوردار خواهند بود. از این رو، در زمان خرید چراغ‌ های خطی  LED، انتخاب محصول با مقدار لومن بیشتر می‌تواند تاثیرات روشنایی بهتر و کارآمدتری را به همراه داشته باشد

 

به دمای رنگ چراغ‌ های خطی LED توجه کنید:

دمای رنگ چراغ‌ های خطی ال ای دی، یکی از فاکتورهای مهم دیگری است که در هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد. این دمای رنگ با واحد کلوین اندازه‌گیری می‌شود و نمایانگر رنگ نوری تابانده شده توسط یک منبع نوری است. در کل، دمای رنگ بالاتر نشان دهنده نور سفیدتر یا آبی‌تر، در حالی که دمای رنگ پایین‌تر نمایانگر نور گرم ‌تر یا زردتر است. برای روشنایی منازل و فضاهای تجاری، معمولاً چراغ‌ های خطی LED با دمای رنگ بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلوین توصیه می‌شود. با این حال، برای نیازهای نورپردازی و استفاده‌های تخصصی، ممکن است دمای رنگ‌های متفاوتی انتخاب شوند.

 

شاخص نمود رندر رنگ چراغ‌های خطی LED یا لی نیر 

شاخص رندر رنگ (CRI) معیاری است که نشان می‌دهد منبع نور چقدر قدرت نمایش رنگ را دارد. هر چه مقدار CRI بیشتر باشد، نمایش رنگ‌ها توسط چراغ‌ های خطی ال ای دی بهتر است؛ از این رو، در هنگام خرید چراغ‌ های خطی ال ای دی، بهتر است محصولاتی با CRI بالاتر را انتخاب کنید. برای روشنایی منازل و فضاهای تجاری، معمولاً چراغ‌ های خطی ال ای دی با شاخص رندر رنگ بین ۸۰ تا ۹۰ توصیه می‌شود.

 

کیفیت اجزای نور خطی  LED را در نظر بگیرید:

کیفیت اجزای استفاده شده در چراغ‌ های خطی LED می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد و طول عمر آن‌ها داشته باشد.  فریم یا هیت سینک، PCB LED، درایور دیفیوزر از این قبیل اجزا هستند. به دنبال محصولاتی بگردید که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. همچنین، ضخامت و انعطاف‌پذیری نور خطی را نیز مورد توجه قرار دهید. چراغ خطی با ضخامت بیشتر و انعطاف‌پذیری مناسب‌تر، بادوام‌تر و نصب آسان‌تری دارد.

 

چراغ خطی Llinear

گارانتی و خدمات پس از فروش را بررسی کنید:

در مرحله آخر، به گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توجه زیادی داشته باشید. شرکت‌های معتبر تولید کننده قبل از عرضه محصول، تمام محصولات روشنایی‌ LED و اجزای آن‌ها را با دقت زیادی بررسی می‌کنند. یک گارانتی قوی و خدمات پس از فروش عالی می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را آسوده و این اطمینان را بدهد که در صورت داشتن هر گونه ایراد در چراغ‌ های خطی LED در سریعترین زمان ممکن برطرف شود. در نتیجه، حتماً به این مورد نیز توجه کنید تا از خرید خود راضی باشید..

 

تولید و توجه به جزئیات در محصولات سفارشی:

در انتخاب چراغ‌ های خطی ال ای دی ، همیشه به دنبال قطعات با کیفیت و خصوصیات بهینه شده باشید. این خصوصیات می تواند شامل درخشش کم ، بهبود خروجی نور، رندر رنگ بیشتر، راندمان بالا، استفاده راحت از محصولات و طول عمر بالا در شرایط محیطی سخت باشد.

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

لینک محصولات، به همراه مشخصات و توضیحات انواع براکت

پیج آرام الکتریک در اینستاگرام